National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
Evaluation of advantages and disadvantages of aircraft automatic systems
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (referee) ; Horpatzká, Michaela (advisor)
This bachelor’s thesis deals with civil airplane automatic systems. The first part analyses historical development of flight control systems and automatic system together with philosophy, which is implemented in modern airliners. In the next part, we evaluate advantages and disadvantages together with list and description of modern avionic systems, which participate on automatic flight. In the last part, selected airplane incidents and accidents are analysed, focusing on influence of automation with incidental human factor.
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (referee) ; Matoušek, Radomil (advisor)
Software implementovaný v rámci Fly-by-Wire systému firmy Honeywell je složen z mnoha modelů implementovaných v systému Simulink. Tato práce se zabývá hledáním přímých a nepřímých spojitostí mezi jednotlivými signály v systému těchto modelů. Jako vhodný aparát je zvolena teorie grafů. Na základě modelů jsou vygenerovány grafy a úloha nalézt spojitost mezi signály je převedena na úlohu nalézt cestu mezi dvěma vrcholy grafu. Známé algoritmy k vyhledávání cest v grafech určují délku nebo váhu nalezené cesty. Pro tuto aplikaci je ale potřeba rozlišovat cesty primární a sekundární bez ohledu na jejich délku. Proto jsou tyto známé algoritmy upraveny.
Twin Active Side Stick Configuration Model and Pilot-Induced Oscillations Suppression Algorithm
Vadlejch, Filip ; Tomáš, Jan (referee) ; Klusáček, Ondřej (advisor)
Diplomová práce se zabývá představením, popisem a vytvořením modelu postranní řídicí páky pilota s aktivní silovou zpětnou vazbou firmy Honeywell International Inc. v prostředí MATLAB Simulink. Dále pak představením problému pilotem indukovaných oscilací a možnostmi jejich předcházení, detekce a potlačení. Model řídicí páky se silovou zpětnou vazbou je použit pro potlačení detekovaných oscilací v simulaci letounu.
Accelerated endurance testing of electromechanical airplane actuator
Fritscher, Matyáš ; Juračka, Jaroslav (referee) ; Klištinec, Dávid (advisor)
This diploma thesis, created in cooperation with Honeywell International, s.r.o., focuses on long-term durability testing of electromechanical actuators (EMA) for aerospace applications. Due to the current trend of replacing hydraulic actuation with electromechanical actuation, it is necessary to develop new procedures for the testing and certification of these devices. The research conducted provides an overview of the standards relevant to the development of accelerated EMA testing. The work also describes a specific EMA long term life test and analyzes the results obtained. Two key parameters affecting EMA performance and lifetime are presented and the associated actuator components are identified. Several possible modifications based on current results are also suggested. Finally, the thesis presents conceptual proposals for accelerating similar EMA tests. The results of this thesis can provide useful input for the design of future accelerated EMA tests, thereby helping to reduce the cost and time associated with their development and market introduction.
Evaluation of advantages and disadvantages of aircraft automatic systems
Vrána, Michal ; Koštial, Rostislav (referee) ; Horpatzká, Michaela (advisor)
This bachelor’s thesis deals with civil airplane automatic systems. The first part analyses historical development of flight control systems and automatic system together with philosophy, which is implemented in modern airliners. In the next part, we evaluate advantages and disadvantages together with list and description of modern avionic systems, which participate on automatic flight. In the last part, selected airplane incidents and accidents are analysed, focusing on influence of automation with incidental human factor.
Twin Active Side Stick Configuration Model and Pilot-Induced Oscillations Suppression Algorithm
Vadlejch, Filip ; Tomáš, Jan (referee) ; Klusáček, Ondřej (advisor)
Diplomová práce se zabývá představením, popisem a vytvořením modelu postranní řídicí páky pilota s aktivní silovou zpětnou vazbou firmy Honeywell International Inc. v prostředí MATLAB Simulink. Dále pak představením problému pilotem indukovaných oscilací a možnostmi jejich předcházení, detekce a potlačení. Model řídicí páky se silovou zpětnou vazbou je použit pro potlačení detekovaných oscilací v simulaci letounu.
Analysis of Data Flow in the Fly-by-Wire System
Kubínová, Zuzana ; Tomáš, Jan (referee) ; Matoušek, Radomil (advisor)
Software implementovaný v rámci Fly-by-Wire systému firmy Honeywell je složen z mnoha modelů implementovaných v systému Simulink. Tato práce se zabývá hledáním přímých a nepřímých spojitostí mezi jednotlivými signály v systému těchto modelů. Jako vhodný aparát je zvolena teorie grafů. Na základě modelů jsou vygenerovány grafy a úloha nalézt spojitost mezi signály je převedena na úlohu nalézt cestu mezi dvěma vrcholy grafu. Známé algoritmy k vyhledávání cest v grafech určují délku nebo váhu nalezené cesty. Pro tuto aplikaci je ale potřeba rozlišovat cesty primární a sekundární bez ohledu na jejich délku. Proto jsou tyto známé algoritmy upraveny.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.